Türk Hava Yolları Sözler Turizm UşakAnadolujet Sözler Turizm UşakSunexpress Sözler Turizm UşakOgerTur  Sözler Turizm UşakPegasus  Sözler Turizm UşakAtlasjet  Sözler Turizm UşakLuftansa  Sözler Turizm UşakOnurair  Sözler Turizm Uşakgermania  Sözler Turizm Uşak
Batı Karadeniz Turu

TUR ÇIKIŞ TARİHLERİ

6 TEMMUZ

20 TEMMUZ

3 AĞUSTOS

DOĞU KARADENİZ YAYLALAR TURU

DOĞU KARADENİZ YAYLALAR
5 GECE 6 GÜN
SİVAS – ERZİNCAN - ERZURUM – KARS – SARIKAMIŞ - YAVUZKÖY – AYDER YAYLASI - UZUNGÖL – GİRESUN – ORDU - SAMSUN

1100 TL PEŞİN FİYATINA 9 TAKSİT
6 Gün 5 Gece Bu Turu Kaçırmayın

Cuma Akşamı Uşak'tan Gece Yolculuğu

1.Gün. ( Sivas - Kongre Binası - Gökmedrese - Taşhan - Buriciye Medresesi - Çifte Minare - Erzincan - Tercan - Mama Hatun Türbesi - Aşkale – Erzurum )
Sabah erken saatlerde Çamlıbel ve Yıldızeli üzerinden Mustafa Kemal Atatürk’ün Cumhuriyetin temellerini burada attık dediği Sivas’a hareket ediyoruz. Sivas’taki ilk gezi noktamız 1271 yılında Sahip Ata Fahrettin Ali tarafından Mimar Kaluytan'a yaptırılan Gök Medrese olacak. Eğri minaresiyle görenleri hayrete düşüren ve hala bu minarenin kullanıldığı Anadolu’nun en eski camilerinden Ulu Cami’yi geziyor, Taşhan, Bürücüye Medresesi ve Çifte Minare gezilerimizin ardından Sivas dan ayrılıyoruz. İmralı – Refahiye üzerinden 1939 ve 1992 yılında yaşamış olduğu yüksek şiddetli depremler sonrasında kurulan ve modern bir mimariye kavuşan Erzincan’a ulaşıyoruz. Şehir merkezinde yapacağımız panoramik turumuzun ardından Bakırcılar Çarşısında serbest zaman veriyoruz. Öğle yemeğimizi de Erzincan da aldıktan sonra Erzincan’ın Tercan ilçesine ulaşıyoruz. Saltukoğulları Hükümdarı II. İzzettin Saltuk'un kızı Mama Hatun’un Türbesini ziyaret edip, Aşkale üzerinden Dadaşlar diyarı Erzurum’a varıyor ve otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde

2.Gün. ( Yakutiye Medresesi - Üç Kümbetler - Çifte Minareli Medrese - Oltu Taşı Çarşısı - Pasinler - Sarıkamış - Kars - Taş Köprü - Kars Kalesi - Ani Harabeleri )
Değerli Konuklarımız, otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrasında Erzurum şehir turumuza başlıyoruz. 1991 yılında Turizm Bakanlığı tarafından restorasyonu tamamlanan günümüzde müze olarak kullanılmakta olan Yakutiye Medresesini ziyaret ediyoruz. Erzurum’daki ilk Osmanlı Camisi olan ve dönemin mimarbaşı olan Mimar Sinan’a Lala Mustafa Paşa tarafından yaptırılan ve bugün kendi adıyla anılan camiyi ziyaret ettikten sonra Rüstem Paşa Kervansarayında (Taşhan) serbest zaman veriyoruz. Vereceğimiz serbest zamanda Oltu Taşı çarşılarında alışveriş yapma imkânı bulabilirsiniz. Erzurum’un sembolü olan Çifte Minareli Medreseyi ve Ulu Cami’yi görüp, Erzurum Evleri arasından yürüyerek Sultan Melik Mahallesinde bulunan ve Anadolu’daki mezar anıtlarının en güzel örneklerinden biri olan Üç Kümbetleri ziyaret ediyoruz. 93 Harbi sırasında Erzurum savunmasının ve Anadolu’nun en büyük kahramanlarından Nene Hatun’un mezarının bulunduğu Aziziye Tabyalarını geziyoruz. Selçuklular ile Bizanslılar arasında yapılmış ilk büyük meydan muharebesinin gerçekleştiği Pasinler üzerinden Köprüköy’e ulaşıyor ve kısa bir mola veriyoruz. Bingöl Deresi ile Pasinler Deresinin birleşerek Aras Nehrini oluşturduğu bölgede bulunan ve İlhanlı döneminde yapılmış olan Çoban Dede Köprüsünü görüp fotoğrafladıktan sonra Horasan üzerinden geçip yolumuzun üzerinde bulunan Peri Bacası örneklerini ve Obsidyen yataklarını görerek 1919 yılında Kafkasya projesini gerçekleştirmek için başlatılan sonunda bir drama dönüşen büyük harekâtın yapıldığı Sarıkamış’a ulaşıyoruz. Şehitler Anıtında vereceğimiz fotoğraf molasının ardından Kars´a varıyoruz. Öğle yemeği için Kars şehir merkezinde serbest zaman veriyoruz. Öğle yemeği sonrasında Kars şehir merkezi gezimize başlıyoruz. 1877 yılından sonraki 40 yıl boyunca Rus işgalindeyken yeniden kurulan şehir, Baltık mimarisinin ülkemizde en iyi izlenebileceği merkezdir. Birbirini 90 derecelik açıyla kesen sokaklar, cepheleri süslü, kesme taş binalar ile bir Avrupa kentini andırmaktadır. 12 Havariler Kilisesini, Taş Köprü, Kars Kalesini panoramik olarak görüyoruz. Ardından Arpaçay’ın kenarında kurulmuş Ani Harabelerine gidiyoruz. Ani 1000 yıl öncesinin bölgenin en büyük, en zengin şehriymiş. Zaten ören yerinde göreceğimiz anıtsal yapılardan bunu hemen anlayacaksınız. Ermeni kültürünün en önemli yapıtlarının yer aldığı eserler arasında Katedral, Surp Kirkor, Surp Pirgiç (Keveli Kilise), Selçuklu eserlerinden Menücehr Cami, Ebul Muhammeran Cami, Sultan Sarayını geziyoruz. Buradaki gezimizin ardından otelimize ulaşıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

3.Gün. ( Ardahan - Çamlıbel Geçidi - Artvin - Borçka Karagöl – Hopa )
Değerli Konuklarımız otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrasında Ardahan üzerinden 2640 metre yüksekliğe sahip Çamlıbel geçidine hareket ediyoruz. Anadolu’nun en yüksek geçitlerinden biri olmasının yanı sıra Ardahan ile Artvin’i birbirinden ayırıyor. Doğu Anadolu Bölgesi ile Karadeniz Bölgesi arasında da sınırı oluşturan Çamlıbel geçidini aşarak Laşet Vadisi boyunca fotoğraf molaları vererek Yavuz Köye ulaşıyoruz. Hayranlık uyandıran manzarası ile büyüleneceğiniz bu seyir terasında fotoğraf molası verip, Çoruh Nehri üzerinde bulunan yapımına 1988 yılında başlanan, 249 metre gövde yüksekliği ile Türkiye'nin en yüksek, dünyanın ise 6'ıncı yüksek gövdeli barajı olan Deriner Barajı’nı Fatih Seyir Terasından görüyoruz. Bir kartal yuvasını andıran Artvin’i ve Ata Tepe’de Kahvecioğlu Vakfı'nca yaptırılan 22 metre yüksekliğindeki Türkiye'nin en büyük Atatürk Heykeli'ni panoramik olarak görüp, Borçka’ya geliyoruz. Burada bizleri bekleyen minibüslerimize biniyor ve Karadeniz’in bakir kalmış güzelliği ile ziyaretçilerini büyüleyen Kalaskur deresinin ağzının kapanması ile oluşan Karagöl’e doğru ilerliyoruz. Yola sanki bir tünel kurarcasına uzanan yemyeşil ağaçlar içerisinden geçerek yolumuz üzerinde Bartnala - Korpa - Rusmana - Maisur şelalelerini görerek Karagöl’e ulaşıyoruz. Dağların arasında saklı kalmış bu heyelan gölü sizleri büyüleyecek. Burada vereceğimiz serbest zaman içerisinde göl kıyısında bulunan tekneler ile gezinti, ya da Göl çevresinde yürüyüş yapabilirsiniz. Karagöl gezimiz sonrasında Borçka’ya geri dönüyor otobüsümüze binerek Hopa’ya doğru hareket ediyoruz. Akşam saatlerinde otelimize ulaşıyor ve yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde

4.Gün. ( Batum – Ardeşen – Fırtına Vadisi – Çamlıhemşin - Ayder Yaylası )

Değerli Konuklarımız, otelimizde alacağımız açık büfe sabah kahvaltısı sonrasında Sarp sınır kapısına ulaşıyoruz. Sınır kapısındaki işlemlerimizin tamamlanmasının ardından Gürcistan / Adjara bölgesine geçiyoruz. Batum şehir merkezine doğru ilerlerken yolumuz üzerinde Bayburt'tan doğup Batum sınırlarına kadar kendine keskin çizgiler oluşturan Çoruh Nehri'ni ve üzerindeki eski Gonio Köprüsü'nü görüyoruz. Ardından Şehir merkezine geliyor Tarihi Orta Camii, Piazza Meydanını, Piazza Saat Kulesini, Gürcü Ortodoks Kilisesini, Ermeni Ortodoks Kilisesini, Avrupa Meydanını, Medea Heykeli'ni, Poseidon Anıtını, Tiyatro Binasını, Batum Limanı'nı geziyoruz. Batum Bulvarı'nda gezinti yaptıktan sonra alışveriş için serbest zaman vereceğiz. Batum gezimizi sonlandırıp, Ayder yaylasına doğru hareket ediyoruz. Fındıklı – Ardeşen üzerinden UNESCO tarafından dünya miras listesine alınan 50 eko sistem arasında bulunan Fırtına Vadisine geliyoruz. Öğle yemeğimizi Fırtına Deresi’nin kenarında kurulu bulunan restoranımızda alıyoruz. Fırtına deresi boyunca sıralanmış bu restoranların sunduğu en meşhur yemek alabalıktır. Bu bölge de birçok alabalık çiftliği bulunmaktadır. Özellikle Kırmızı benekli alabalık oldukça ilgi görmektedir. Fırtına deresinden gelen su sesi eşliğinde aldığımız keyifli bu öğle yemeği sonrasında dileyen misafirlerimiz farklı tur alternatifleri ile zamanlarını değerlendirebilirler.
2010 yılında Berlin Uluslararası Film festivalin de Ülkemize “Altın Ayı” ödülünü getirmeyi başaran “Bal” filminin çekimlerinin gerçekleştiği Çamlıhemşin’den geçerek Bölgede Osmanlı döneminde yapılmış taş köprülerin en güzel örneklerinden olan Timisvat Köprüsü’nde vereceğimiz fotoğraf molası sonrası 1350 metre yükseklikte bulunan zengin bitki örtüsü ve kaplıca suları ile ünlü Ayder Yaylası’na varıyoruz. Gelin Tülü Şelalesini görüyoruz. Kalegon, Aşağı Ambarlı ve Yukarı Ambarlık gezilerimizi tamamlayıp, yaylada serbest zaman veriyoruz. Keyifli bir yürüyüş ya da yöre insanlarıyla sıcak bir sohbet yapabilirsiniz. Günün sonunda otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

5.Gün. ( Gündoğdu – Rize Bezi Atölyesi – Rize Şehir Merkezi – Of – Uzungöl – Lustra ve Karester Yaylası – Sürmene – Atatürk Köşkü – Ayasofya Cami – Telkari Atölyesi )

Değerli Konuklarımız, otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrasında Rize’nin Gündoğdu ilçesine hareket ediyoruz. Rize bezinden üretilen tekstil ürünlerinin bulunduğu mağazamızda alışveriş molası veriyoruz. Gündoğdu’dan ayrılıp İyidere – Of üzerinden Solaklı Vadisi’ni takip ediyoruz. Yolun her iki yanında bulunan Solaklı vadisi boyunca uzanan yemyeşil ağaçlar, Asma köprüler arasından geçerken dağların yamacına kurulan hatta birçoğunun yolu bile bulunmayan evleri görüyoruz. Uzun Göl’de alacağımız Öğle yemeği sonrasında dileyen misafirlerimiz verilen serbest zaman içerisinde Göl çevresinde yürüyüş yapabilir, dileyen misafirlerimiz ise kendilerine sunulan ekstra yayla turuna katılabilirler.

Uzun Göl’e veda edip, Sürmene’ye doğru yola çıkıyoruz. Dünyaya adını duyurmayı başarmış el yapımı sürmene bıçaklarını görüp, alışveriş yapma imkânı buluyoruz. Ardından Trabzon’a hareket ediyoruz. İstanbul’un Latin işgaline uğraması ile İstanbul’dan kaçan Kommenos sülalesi tarafından 1250 -1260 yıllarında Manastır kilisesi olarak yapılan, adını “Kutsal bilgelik” anlamına gelen Ayasofya’dan alan Kilise 1584 yılında Cami’ye çevrilmiş olup, 1964 yılında Vakıflar genel müdürlüğü tarafından restore edilerek Müze’ye dönüştürülmüştür. 2012 yılında tekrar ibadete açılarak cami olarak kullanılmaya başlanmıştır. Trabzon’a özgü el sanatı olan Trabzon Hasırı, Telkâri ve Trabzon’da sadece beş ailenin yaptığı Kazaziye işlerini yapan ustaların marifetli ellerinde hazırlanan ürünleri görme fırsatı buluyoruz. Bir sonraki durağımız Soğuksu semtinde bulunan Atatürk Köşkü’nü ziyaret ediyoruz. Trabzon’daki gezimizi burada tamamlıyor ve Giresun’a hareket ediyoruz. Akşam otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde

6.Gün. ( Giresun Kalesi – Ordu Boztepe - Samsun )

Değerli Konuklarımız, otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrasında Tirebolu da bulunan Çay fabrikasına uğruyoruz. Çayın dalından koparıldıktan sonra demliğimize gelene kadar geçirdiği evreleri göreceğiz. Bizlere ikram edilen çaylarımızı yudumlayıp, Giresun şehir merkezine hareket ediyoruz. Giresun Kalesini Panaromik olarak görüp Ordu Boztepe’ye hareket ediyoruz. Karadeniz’in en güzel seyir terasına sahip olan 485 metre yüksekliğindeki Boztepe’ye çıkıyor, Ordu’yu izliyoruz. Çay ve kahvelerimizi yudumladıktan sonra aracımız ile buluşarak Terme’ye gidiyor meşhur pidesinden tadıyoruz. Öğle yemeği sonrasında Samsun’a geliyor şehir turumuza başlıyoruz. . 19 Mayıs 1919 da Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a ilk ayak bastığı yeri simgelemek üzere yapılan İlk Adım Anıtını Meydanda bulunan Atatürk Heykelini görüp, Atamızı Samsun’a ulaştıran Bandırma Vapurunu geziyoruz. Samsundaki gezimizi burada noktalayıp, Çorum – Kırıkkale – Afyonkarahisar üzerinden akşam ilerleyen saatlerde Uşak’a varıyor, sizleri almış olduğumuz kalkış noktasına bırakıyoruz. Bir başka Coral Travel organizasyonunda görüşmek dileği ile sizlere veda ediyoruz.